Posao domaćih autoprevoznika koji u Federaciiji BiH zapošljavaju 2.000 radnika ozbiljno je ugrožen. Za samo tri mjeseca zabilježenono je smanjenje broja putnika za 80 posto. Razmišljamo o redukciji broja zaposlenih, o reprogramu poejdinih bankarskih kredita i ostalim rezovima, kaže Džemal Rošić, autoprevoznik iz Zenice. Njegov kolega Rešad Bundavica, autoprevoznnik iz Tuzle, kaže da će morati zatvoriti firmu, a ima 22 zaposlena vozača. Mađarska niskotarifna kompanija WizzAir, zahvaljujući odlukama federalne Vlade i vlade Tuzlanskog kantona dobila je 2,5 miliona KM, odnosno nižu cijenu goriva, a ukinute su i obaveze plaćanja aerodromskih taksi. Domaćim autoprevoznicima, koji pune budžete ovaj autoprevoznik postao je nelojalna konkurencija.
Posao domaćih autoprevoznika koji u Federaciiji BiH zapošljavaju 2.000 radnika ozbiljno je ugrožen. Za samo tri mjeseca zabilježenono je smanjenje broja putnika za 80 posto...
- Razmišljamo o redukciji broja zaposlenih, o reprogramu poejdinih bankarskih kredita i ostalim rezovima, kaže Džemal Rošić, autoprevoznik iz Zenice.
Njegov kolega Rešad Bundavica, autoprevoznnik iz Tuzle, kaže da će morati zatvoriti firmu, a ima 22 zaposlena vozača.
Mađarska niskotarifna kompanija WizzAir, zahvaljujući odlukama federalne Vlade i vlade Tuzlanskog kantona dobila je 2,5 miliona KM, odnosno nižu cijenu goriva, a ukinute su i obaveze plaćanja aerodromskih taksi.
Domaćim autoprevoznicima, koji pune budžete ovaj autoprevoznik postao je nelojalna konkurencija.
- Rješenje je jednostavno, sve mora biti na komercjalnim osnovama ili da se slične subvencija daju i autobusnim prevoznicima, kaže Nedžad Siočić iz Udruženje prevoznika ptunika u međunarodnom saobraćaju FBiH-.
Zijad Sinanović iz VTK BiH tvrdi da aranžman sa WizzAirom otvara puno pitanja.
- Kome je potreban, da li je napravljena određena analiza ili je to bio samo "želim da imam let iz svog grada". Da li je to hir, pita se Sinanović.
Predstavnici vlada pravdaju svoje odluke time da su željeli pomoći Arodrom u Tuzli i omogućiti kvalitetniji prevoz. O radnicima zaposlenim u domaćim prevozničkim preduzećima očito nisu razmišljali.
- Vlada TK je radila sa ciljem da Međunarodni aerodrom Tuzla ne bude samo šansa za razvoj nego da to bude i stvarnost jer je to razvojni potencijal, kaže Nenad Lukanović iz Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK-a.
Enver Bijedić, federalni ministar transporta i komunikacija pita da li je većem intersu 110.000 ljudi što je putovalo za jako jeftine novce i vrlo brzo stiglo sa udaljenih destinacija, Švedske ili Švicarske do Tuzle ili je veći interes da ljudi putuju 24 sata i da plate deset puta skuplju kartu.
Prema zvaničnim podacima Wizz Air je bez ikakvih naknada koristeći aerodrom Tuzla za posljednjih pet mjeseci prevezao 43 hiljade putnika.
U RS-u je aranžman sa tim avioprevoznikom odbijen jer su od Vlade tog entiteta tražene subvencije i plaćanje unaprijed.